متن توافقنامه صلح با حزب اسلامی امروز به امضا می‌رسد

اعضای شورای عالی صلح در کشور می گویند که متن صلح بین حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی امروز به امضا می رسد، دو طرف چندین ماه می شود که روی چگونگی پیوستن حزب اسلامی بحث و گفتگو کردند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از عطا الرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح گزارش داده است که آقای غنی این موافقتنامه را امضا می کند
گفته می شود که این توافقنامه امروز (یک شنبه ۲۶ ثور) توسط رییس جمهور غنی به امضا خواهد رسید.
خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از عطا الرحمان سلیم معاون شورای عالی صلح گزارش داده است که آقای غنی این موافقتنامه را امضا می کند.
به اساس این توافقنامه ۲۵ ماده ای، حزب اسلامی از ادامه جنگ با حکومت افغانستان پایان می دهد و به قانون اساسی کشور احترام می گذارد.
این حزب همچنان روابط خود با سایر گروه های تروریستی در کشور را قطع کرده و حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام می کنند.
حکومت افغانستان نیز در مقابل طرفداران حزب اسلامی را دوست خطاب می کند و جنگجویان این حزب که قبلا با نیروهای امنیتی جنگ می کردند را مورد عفو قرار داده و زندانی های آنان را آزاد می کند.
گفتگو ها میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از نزدیک به دو ماه بدینسو در کابل جریان دارد.
بعد از برگزاری و نشست های چهار جانبه صلح کشور های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین که قرار بود گروه های شورشی در کشور با دولت افغانستان روی آن گفتگو کنند، حاضر نشدند و اکنون تنها حزب اسلامی حاضر به گفتگو شده است.
حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار یکی از گروه های اصلی درگیر در جنگ های داخلی بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ میلادی در کابل بود.
این حزب همچنان پیش از این مخالف حضور سربازان خارجی در افغانستان بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *