شاخه داعش افغانستان پیوند مستقیم با گروه داعش در خاور میانه دارد

حضور شاخه نظامی گروه داعش در کشور زیر چتر ولایت خراسان به طور مستقیم با سازمان اصلی آن در عراق و سوریه پیوند دارد. این مطلب را جنرال جان نیکلسن، قوماندان قوت های امریکایی و ناتو در افغانستان گفت.

جنرال نیکلسن طی مصاحبه ای با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که وفاداران گروه داعش در افغانستان ارتباطات مالی، مخابراتی و استراتیژیک با رهبری دولت اسلامی در خلافت خود ساخته آنها در عراق و سوریه دارند.

جنرال نیکلسن گفت که جنگجویان داعش  در افغانستان با سازمان مادری خود مرتبط می باشد.

جنرال نیکلسن گفت “آنها برای عضویت درخواست دادند، پذیرفته شدند. آنها باید از برخی آزمونها می گذشتند، آنها در دابق، مجله دولت اسلامی معرفی شده اند.”

همین اکنون پایگاهای داعش در شرق افغانستان تحت ضربات تهاجمی نیروهای افغانستان که از جانب عساکر امریکایی پشتیبانی می شود قرار گرفته است.

این تهاجم بخشی از عملیات شفق محسوب می گردد که شنبه گذشته به راه انداخته شد. البته این عملیات چند ساعت بعد از آن رخ داد که این گروه مسئولیت یک بم گزاری انتحاری در شهر کابل را که باعث مرگ هشتاد تن و زخمی شدن بیشتر از دو صد تن دیگر گردید به عهده گرفت.

قربانیان این حمله بیشتر مربوط به جنبش روشنایی بود که به طرفداری از عبور پایه های برق از ولایت بامیان دست به اعتراضات زده بودند.

ا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *