کابل از مسکو چرخبال‌های جنگی خواست

روسیه خواسته‌های افغانستان مبنی بر فراهم‌سازی چرخ‌بال‌های ام‌آی۱۷ و ام‌آی۳۵ را به گونۀ جدی بررسی می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور که طی سفری به روسیه رفته روز گذشته با هم‌تای روسی‌اش نیکولای پاتروشیف و هیئت ۱۳نفره‌شان به رهبری پاتروشیف دیدار کرده‌است.

دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید محمد حنیف اتمر از روسیه خواسته‌است تا در فراهم‌کردن و ترمیم چرخ‌بال‌های ام‌آی۱۷ و ام‌آی۳۵ برای نیروهای افغان و کمک در بخش ترمیم تجهیزات قوای هوایی افغانستان، هم‌کاری نماید.

آقای اتمر هم‌چنان خواسته‌های افغانستان در بخش فراهم‌سازی مهمات جنگ‌افزارهای روسی که در در حال حاضر نیروهای افغان به کار می‌برند را هم برای روسیه پیش‌کش کرده‌است.

در خبرنامۀ شورای امنیت ملی آمده‌است که مقام‌های روسیه خواسته‌های افغانستان در زمینه‌های یادشده را به یک گروه کاری سپرده‌اند و بررسی جدی در مورد آن آغاز شده‌است.

این در حالی‌ست که چندی پیش ۱۰ هزار میل سلاح کلاشینکوف روسی توسط روسیه به نیروهای افغان کمک شد و از سوی سفیر آن کشور در کابل به مقام‌های افغان سپرده شد.

هم‌چنان دوروز پیش، به دنبال حملۀ انتحاری در کابل که منجر به کشته و زخمی‌شدن صدهاتن گردید، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه طی بیانیه‌یی با افغانستان در عرصۀ مبارزه با تروریزم اعلام هم‌کاری کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *