بازداشت صدها افغان مهاجر در پاکستان

در اعلامیه نشر شده توسط شبه نظامیان دولتی پاکستان گفته می‎شود که در ظرف چند روز گذشته صدها تن از مهاجرین افغان در کویته بازداشت شده و بزودی رد مرز می‎شوند.

در بین این افراد یک تعداد کسانی هستند که کارت اقامت هم دارند. علاوه بر آن یک تعداد از تجار افغان که ده‎ها سال در کویته زندگی کرده و خانه و تجارت هم دارند، نیز دستگیر شده‎اند.

این عمل در بین افغان‎های مقیم بلوچستان هیجان ایجاد کرده‎است.

در اعلامیه نشر شده توسط شبه نظامیان دولتی پاکستان گفته می‎شود که در ظرف سه روز گذشته بیش از ۳۵۰ افغانی که اسناد قانونی نداشتند دستگیر شده و به زودی اخراج می‎شوند.

در همین حال روز یک‎شنبه در شهر کویته یک مدرسه دینی هم بسته شد و در حدود صد جوان افغان که در آن درس می‎خواندند باز داشت شدند. در اعلامیه شبه نظامیان پاکستان آمده که این افراد گویا بدون اسناد قانونی در این مدرسه تعلیمات دینی می‎گرفتند.

در گذشته هم تعداد از افغانانی که اسناد قانونی نداشتند از بلوچستان اخراج شده‎اند اما ارقام آن به این اندازه بلند نبوده است.

این اقدام شبه نظامیان پاکستان افغان‎های مقیم کویته را نگران ساخته و آن‎ها از ترس بکار و بار زنده‎گی خود رسیده‎گی کرده نمی‎توانند.
این اقدام در یک زمانی صورت می گیرد که چندی قبل مقامات افغان در حدود ۱۰۰ کار گر پاکستانی را در محل کار در کندهار دستگیر نموده و به پاکستان فرستادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *