رئیس جمهور: با دست پر به بروکسل خواهیم رفت

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می گوید که در کنفرانس قریب‌الوقوع بروکسل با آمادگی‌ها و دست‌آوردهای مهم اشتراک خواهیم کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “وی در دیدار با ستیفانو منسرویزی، رییس همکاری انکشافی اتحادیه اروپا گفت، افغانستان تعهداتش را با مردم و جامعه جهانی انجام داده و از همین لحاظ حکومت در زمینه های تامین امنیت، اصلاحات، حاکمیت قانون، جلوگیری از فساد اداری، حقوق زنان و سایر عرصه‌ها دست‌آوردهای قابل توجه ای داشته است.

غنی افزود که حکومت تلاش دارد تا برای رفاه و آسایش مردم و ترقی کشور، پول‌های کمک شدۀ جامعه بین المللی را به شکل موثر در عرصه‎های مناسب به مصرف برساند.

اشرف غنی گفت که حکومت بر علاوۀ برآورده ساختن تعهدات خود با مردم و شرکای بین‌المللی، حساب هر پول را با توجه به اصل شفافیت و حسابدهی خواهد داد.

اما جنبش روشنایی رهبری حکومت وحدت ملی را متهم به بی عدالتی و تبعیض می کند و هشدار داده، اگر به خواستهای آنها رسیدگی نشود، اعتراضهای را در مقابل نمایندگی های سازمان و نهادهای جهانی برگزار می کند.

همچنان قرار است که جنبش روشنایی به تاریخ ششم ماه میزان سال روان در مقابل نمایندگی سازمان در کابل تظاهرات راه اندازی کند و قبل از این گفته بود، در روز نشست بروکسل نیز تظاهرات برگزار خواهد کرد.

جنبش روشنایی مخالف تغییر ماسترپلان اصلی برق افغانستان است و اعتراض آن از حدود سه ماه به این طرف ادامه دارد، اما به گفته اعضای آن، حکومت هنوز پاسخ مثبت نداده است.

با این حال، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای اعلام کرد، رییس جمهور غنی دیشب در دیدار با رییس همکارهای انکشافی اتحادیه اروپا گفت که افغانستان با اجرای برنامه‌های ملی در حال مبدل شدن به چهارراه آسیا است.

سپس رییس همکاری انکشافی اتحادیه اروپا گفت، کنفرانس بروکسل بر علاوۀ کمکهای مالی، در زمینه مشارکت، رفاه و ثبات و همچنان تعهدات و تمرکز جامعه بین المللی به افغانستان، ارزش خاصی دارد.

به گفته او، تجدید کمکهای جهانی به افغانستان نمایانگر آنست که هنوز هم این کشور در محراق توجه جامعه بین المللی قرار دارد.

به نقل از خبرنامه، وی افزود که حکومت وحدت ملی در زمینه‎های امنیت، انکشاف، همکاری منطقوی، اصلاحات، شفافیت و جلوگیری از فساد اداری پیشرفت داشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *