خط هوایی صافی به دلیل صاف نبودن مالیات متوقف شد

حکومت، پروازهای شرکت هوایی صافی را به دلیل نپرداختن مالیه به حال تعلیق در آورده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اداره هوانوردی ملکی کشور می‌گوید پروازهای شرکت هوایی صافی را به این سبب به حال تعلیق در آورده است که این شرکت هوای، میلیون‌ها دالر قرض اش را نپرداخته است.

قاسم رحیمی سخنگوی این اداره به رسانه هاگفت، صافی ایر ویز در یک ماۀ که به این شرکت مهلت داده شده بود نتوانست یک میلیارد و یک صد پنجاه میلیون افغانی قرض اش از درک مالیه را که تقریباً ۱۷ میلیون دالر می‌شود بپردازد.

رحیمی می‌گوید پروازهای داخلی شرکت صافی سر از فردا سه شنبه و پروازهای خارجی آن سر از پنجشنبه هجدهم سنبله به حال تعلیق در می‌آیند.

قاسم رحیمی افزود، بر اساس قوانین کشور یک ماه مهلت به صافی داده شده بود.

به گفته وی تصمیم که در حضور نماینده‌گان این شرکت گرفته شد این بود که اگر این شرکت قرض اش از درک مالیه را نپردازد، وزارت مالیه و اداره مستقل هوانوردی ملکی می‌توانند پروازهای این شرکت را به تعلیق در آورده و خواهان مصادره سرمایه های این شرکت از محکمه گردند.

این اداره می‌گوید، این شرکت از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ باقیداری های مالیاتی و غیر مالیاتی دارد که باید در مهلت تعیین شده به شکل قسط پرداخته می‌بود ولی در این کار ناکام شده‌است.

به گفته این اداره، به صافی ایر ویز هُشدار داده شده که اگر تا زمان تعیین شده توان پرداخت مالیه اشرا ندارد، باید از فروش تکت‌ها خودداری کند.

در اعلامیه ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان آمده است که شرکت هوایی صافی در صورت فروش تکت هایش باید برای حل مشکل مسافرین اقدام کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *