جرمنی شرط ادامه همکاری هایش را خروج مهاجرین از این کشور اعلان کرد

در دومین روز کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان، امروز نشست مشارکت برای رفاه و صلح در مقر اتحادیۀ اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دونالد توسک رئیس شورای اروپایی این نشست کلیدی را افتتاح می‌کنند و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و فدریکا موگرینی نمایندۀ عالی اتحادیۀ اروپا در امور خاجی و پالیسی امنیتی آن را به پایان می‌رسانند.

تا به هفتاد کشور و بیست سازمان بین‌المللی به شمول نمایندگان از امریکا، روسیه، هند، جاپان، بانک جهانی، سازمان ملل و ناتو در نشست بروکسل اشتراک کرده‌اند.

افغانستان انتظار دارد که کشورها و سازمان های تمویل کننده کمک نزدیک به چهار میلیارد دالر را سالانه تا سال ۲۰۲۰ میلادی برای ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور متعهد شوند.

اتحادیۀ اروپا کمک مالی جدید را با حکومت افغانستان در چارچوب قرارداد دولت سازی به ارزش ۲۲۴ میلیون دالر برای دو سال دیروز در بروکسل اعلان کرد.

اصلاحات، مبارزه با فساد اداری، تقویت حقوق بشر از جمله حقوق زنان از شرط هایی اصلی اتحادیه اروپا و جامعه جهانی از حکومت افغانستان اند.

در پهلوی این خواسته ها، جرمنی که از اعضای عمدۀ اتحادیه اروپاست یک شرط دیگر هم دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های وزارت خارجۀ جرمنی گفته اند، این کشور از حکومت افغانستان می‌خواهد که افغان هایی را که پناهندگی‌شان در جرمنی قبول نشده، دوباره بپذیرد.

به اساس گزارش، انتظار می‌رود جرمنی وعدۀ کمک ۱.۹ میلیارد دالری را با افغانستان ظرف چهار سال آینده اعلان کند.

یکی از خواسته‌های اصلی دیگر جامعه جهانی توانمند ساختن زنان در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در افغانستان است. روز نخست نشست بروکسل در مورد افغانستان هم به بحث و تبادل نظر در مورد زنان افغانستان اختصاص یافته بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *