قوای مسلح کشور در آستانه پشت سر گذاشتن یک سال سخت

فرمانده قوماندانی قوای مرکز امریکا جنرال جوزف ووتل می‎گوید قوای امنیتی افغانستان در سال جاری در میدان جنگ به مشکلات بزرگ رو به رو بودند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جنرال جوزف ووتل در یک مصاحبه‌ی با خبرگزاری فرانس پرس گفته‎است که قوای امنیتی افغانستان در سال جاری در موسم جنگ با برخوردهای شدیدی رو به رو شده‎اند.

اما به گفته وی نیروهای افغان با تلفات زیاد توانسته‎اند جلو طالبان را بگیرند و نگذارند که آن‎ها به اهداف خود برسند.

ووتل: در بدل تلفات سنگین قوای افغان راه گسترش نفوذ طالبان بسته و اردوی افغانستان در این ساحه تعهدات جدی نشان داده‎است.

این جنرال امریکایی تأکید می‎کند که در بدل تلفات سنگین قوای افغان راه گسترش نفوذ طالبان بسته و اردوی افغانستان در این ساحه تعهدات جدی نشان داده‎است.

فرانس پرس می‎نویسد در سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی افغان دست کم ۵ هزار کشته و ۱۵ هزار زخمی داشته‎اند.

جنرال ووتل که در اواخر از کابل دیدن کرده به خبرگزاری فرانس پرس گفته‎است که تلفات سربازان افغان در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار بلند می‎باشد.

نظر به ارقامی که در این اواخر به نشر رسیده تعداد تلفات قوای نظامی افغانستان بسیار بلند رفته‎است.

دفتر سرمفتش خاص بازسازی امریکا در افغانستان یا سیگار گفته‎است که در ۹ ماه اول سال جاری بیش از ۵ و نیم هزار سرباز اردو و پولیس ملی افغانستان کشته شده و بیش از ۹ و نیم هزار تن دیگر آن‎ها مجروح شده‎اند.

هنوز موسم جنگ در افغانستان خاتمه نیافته‎است.

این در حالیست که هنوز موسم جنگ در افغانستان خاتمه نیافته‎است.

از ختم مأموریت محاربوی قوای ناتو در افغانستان و انتقال مسئولیت‎های امنیتی این کشور به قوای افغان تقریباً دو سال می‎گذرد.

قوماندان قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال جان نیکلسن گفته‌است که در نتیجه افزایش تلفات در صفوف اردوی افغانستان در میدان جنگ قوای امنیتی این کشور به کمبود افراد دچار می‎باشد.

به گفته نیکلسن آن‎ها در تلاش‎ها برای بیشتر ساختن تعداد سربازان اردوی افغانستان به هدف نرسیده‎اند که یکی از دلایل آن ضعف رهبری و افزایش فساد اداری در صفوف اردو می‎باشد.

نیکلسن: افراد پولیسی که در پوسته‎های امنیتی کشته می‎شوند حتی برای خورد و نوش مواد کافی ندارند.

جنرال نیکلسن به خبرگزاری فرانس پرس اظهار داشته‎است که افراد پولیسی که در پوسته‎های امنیتی کشته می‎شوند حتی برای خورد و نوش مواد کافی ندارند، اسلحه و مهمات به آن‎ها نمی‎رسد و در بسیار موارد دیده شده‎است که قوماندانان آن‎ها در منطقه با آن‎ها نبوده‎اند.

اما با وصف سخنان این دو مقام بلند رتبه نظامی امریکا دفتر سرمفتش خاص بازسازی امریکا در افغانستان در گزارش اخیر خود نوشته‎است که معنویات سربازان افغان خوب می‎باشد و از چهار، سه بخش نیروهای امنیتی به این اداره گفته‎اند که معاش آن‎ها خوب است و از آن‎ها خوب محافظت می‎شود.

کلفلند: هدف ستراتیژیک طالبان این بود که در سال جاری یک ولایت کلان را تصرف کنند.

سخنگوی مأموریت قاطع ناتو در افغانستان جنرال چارلس کلفلند به خبرگزاری فرانس پرس گفته‎است قوای افغانستان توانستند که جلو پیشروی طالبان را بگیرند.

به گفته وی هدف ستراتیژیک طالبان این بود که در سال جاری یک ولایت کلان را تصرف کنند.

آن‎ها به شهر کندز داخل شدند، در لشگرگاه و ترینکوت هم زورآزمایی کردند ولی به هدف خود نرسیدند.

خبر افزایش تلفات در قوای امنیتی افغان در یک زمانی به نشر می‎رسد که روز گذشته رئیس جمهور اشرف غنی با یک تعداد از قوماندانان قوای امنیتی صحبت کرده و به آن‎ها گفت که زمان دشوار در پیش است و آن‎ها باید آماده باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *