حسین دهزاد ماستر ادبیات هنوز هم مشغول سبزی فروشی است

حسین دهزاد ماستری ادبیات دارد و در حال حاضر سبزی فروشی می کند

به گزارش خبرنگار تمدن؛ پس از نشر عکس‌های سبزی فروشی حسن دهزاد ماستر ادبیات دری، رحمت‌الله نبیل با او دیدار کرد و وعده مقرری او را در یکی از دانشگاه های خصوصی داده بود. دهزاد می‌گوید با گذشت حدود دو هفته نه تنها که این وعده عملی نشده بلکه فرصت های پیش آمده را از او گرفته است. هم زمان شماری از شهروندان از فساد گسترده در روند استخدام در نهادهای دولتی انتقاد می‌کنند.

آقای نبیل از گماشتن دهزاد در یکی از دانشگاه های خصوصی خبر داده بود

حسین دهزاد ماستر ادبیات دری، در کنار رحمت الله نبیل، چند روز پس از آن که، عکس های سبزی فروشی او در شبکه های اجتماعی خبر ساز شد.

 آقای نبیل، در دیدار با دهزاد وعده مقرر کردن او را به صفت آموزگار در یکی از دانشگاه های خصوصی داده بود، وعده ای که امید بیرون رفت از این وضعیت را در دل او زنده کرده بود.

دهزاد می‌گوید: آقای نبیل نه تنها به وعده خود عمل نکرد بلکه فرصت‌های بعد از آن را نیز که امکان میسر بودنش بود از بین رفت”

دهزاد دارای سند لیسانس از هرات و ماستری از ایران می باشد

دهزاد ادبیات دری را در دانشگاه هرات خوانده و پس از آن، سند ماستری اش را از دانشگاه اهل بیت جمهوری اسلامی ایران در پایان سال ۹۷ به دست آورده. او یک و نیم سال پیش وارد چرخه کار در جامعه شد. دهزاد تنها نان آور خانواده شش نفری است که چرخ زندگی در ماه های پسین او را مجبور به سبزی فروشی کرده.

 و اما رسانه ای شدن عکس او با آقای نبیل، نه تنها که برایش موثر واقع نشده، بلکه فرصت های پیش آمده را از او گرفته است.

آقای دهزاد ناامید از استخدام شدنش در ادارات دولتی است

 آقای دهزاد همچنین می‌گوید: بیش از ۵۰۰ بار به ادارات مختلف در کابل و ولایات خلص سوانح خود را روان کرده اما هیچ خبری نشد که نشد و در ادامه می‌گوید که نگران آینده جوانان تحصیلکرده و نخبه در کشور است که با وجود فساد گسترده در کشور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می‌شوند و به کشورهای دیگر پناه می‌برند”

وزارت کار و امور اجتماعی از سوی شهروندان به ناکامی در زمینه ایجاد کار متهم می شود. وزارتی که به گفته‌ی شهروندان سالانه میلیون‌ها افغانی از بودجه ملی را برای اشتغال زایی، مصرف می‌کند.

مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی و نیز کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در این مورد حاضر به دادن اطلاعات نشدند. با این همه شهروندان از حکومت می خواهند شایسته سالاری در روند استخدام نهادینه شود.

در این میان شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند حکومت در دو دهه گذشته در از بین بردن فساد اداری به ویژه در استخدام کارمندان دولتی ناکام بوده و ریشه آن تا ارگ نیز رسیده است.

آقای جمشیدی نماینده مردم در پارلمان دولت را در بخش مبارزه با فساد ناکام می خواند

علی‌اکبر جمشیدی نماینده مردم در مجلس نیز می‌گوید: دولت اراده قوی برای مبارزه با فساد ندارد و در دوران پسا طالبان از جمله ناکامی دولت مردان در امر مبارزه با فساد اداری و مشخصا در بخش استخدام ها بوده است” 

انتقادها از فساد گسترده در استخدام‌ها پس از آن بالا می‌گیرد که پیش‌تر، رئیس بانک مرکزی با تعیین شدن در راس این بانک دست به تصفیه گروهی کارمندان بانک مرکزی زده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *