تمامی کماندوهای ارتش از بند طالبان رها شدند

بر طبق اطلاعات وزارت دفاع ملی افغانستان، در ادامه تبادله زندانیان مابین دولت و گروه طالبان، شش سرباز کماندو که تا بحال طالبان موجودیت آن‌ها را انکار می‌کردند، آزاد شدند.

شاه‌محمود میاخیل، معاون اول وزارت دفاع ملی، روز گذشته در دیدار با این سربازان در کنار فامیل‌هایشان گفت که با آزادی این سربازان راه برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی هموار شد. وی ادامه داد که هنوز از محل نگهداری این سربازان توسط طالبان هیچ اطلاعی ندارند.

این آزاد سازی سربازان یکی از شروط دولت برای رهایی کامل ۴۰۰ زندانی طالبان بود.

شورای امنیت ملی روز پنج‌شنبه هفته گذشته از پایان روند رهایی زندانیان طالب و همچنان آزادی تمامی کماندوها از بند طالبان خبر داده بود.

در تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان امضا شد که بر اساس آن در مقابل آزاد سازی یک هزار نیروی امنیتی توسط طالبان؛ دولت نیز ۵۰۰۰ زندانی طالب را آزاد خواهد کرد. در این توافق‌نامه زمان تبادله زندانیان ده روز پیش‌بینی شده بود، اما این روند طولانی و با جنجال همراه شد. دولت برای آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان از لویه‌جرگه مشورتی در ماه گذشته استفاده کرد و تمامی زندادنیان طالب را آزاد ساخت، اما؛ با رفع موانع، زمان آغاز دقیق این مذاکرات هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *