مشت‌زدن به صورت مرد سیاه‌پوست توسط یک پولیس در ایالت جورجیا

در پی انتشار تصاویر ویدیویی از مشت‌زنی یک مأمور پولیس ایالت جورجیای امریکا، به یک مرد سیاه پوست، مقامات این ایالت از برکنار شدن این مأمور پولیس خبر دادند.

رودریک والکر، مرد سیاهپوست ۲۶ ساله هنگامی که در مقابل دستور پولیس برای بازداشت بخاطر نقص فنی موترش، مقاومت کرد با ضربات مشت این مأمور روبرو شد.

بیشتر بدانید • ادامه تظاهرات‌های مردمی علیه نژاد پرستی پولیس امریکا

بیشتر بدانید • معترضان در ویسکانسن آمریکا فریاد می‌زنند “عقب نخواهیم نشست”

در بیانیه‌ی پولیس دلیل برکناری مأمور پولیس، استفاده «بیش از حد» از زور، عنوان شده است. پولیس منطقه کلیتون، که محل وقوع این رویداد بوده، از آغاز تحقیقات جنایی در این مورد خبر داد.

در ویدیویی دیگر کودکانی در یک موتر در حال گریه دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها پدر خود را صدا می‌زند. این حادثه در نزدیکی میدان هوایی بین المللی آتلانتا هنگامی که مأمور پولیس بعد از بازرسی موتر رودریک والکر، به دلیل شکسته بودن یک چراغ در موتر، قصد بازداشت وی را داشت، به وقوع پبوسته است.

تصاویر مشت‌زنی این مأمور سفید‌پوست پولیس امریکا به رودریک والکر، در حالی منتشر شده است که در ماه‌های اخیر تنش‌ها بر سر تبعیض نژادی سیستماتیک و خشونت بیش از حد پولیس امریکا در مقابل دیگر اقوام این کشور، مخصوصاً رنگین پوستان به چالشی بزرگ مبدل گشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *