نقش حضرت‌ آیت‌الله العظمی محسنی(ره) در جهاد مردم افغانستان علیه روس‌ها

۴۴ سال قبل؛ تهاجم کمونیست‌ها بر ملت مسلمان افغانستان، تهاجمی‌که عقاید و باورهای دینی مردم متدین افغانستان را هدف قرار داده بود.

در این برهه حساس، بزرگانی چون حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره) برای دفاع از ارزشها و باورهای دینی مردم علیه کمونیست‌ها به پا خاستند.

حضرت ایشان، برای انسجام حرکت‌های مردمی علیه نیروهای شوروی، حزب حرکت اسلامی افغانستان را در اوایل سال ۱۳۵۸ تاسیس کرد. حزبی‌که نقش فعال و تاثیر گذاری در شکست کمونیست‌ها بازی کرد.

شیر محمد عباس ستانگزی، معین سیاسی وزارت خارجه همزمان با سومین سالیاد عروج ملکوتی معلم افغانستان به مرقد ایشان رفته و از کارنامه‎ی درخشان دوره جهاد آکادمیسین کشور تمجید می‌کند.

معین سیاسی وزارت خارجه با اشاره به نقش موثر معظم‌له در پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان علیه کمونیست‌ها گفت باید راه این بزرگان تعقیب و از سیره آن پیروی شود.

حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) با ابتکار عمل و تیز هوشی که در دوران جهاد و پسا جهاد داشت، حالا از ایشان به عنوان فعال ترین شخصیت سیاسی کشور یاد می‌شود.

معلم افغانستان در دوران جهاد برحق مردم افغانستان علیه کمونیست‌ها، مصروف فعالیت‌های دینی – فرهنگی نیز بودند که این اقدام ایشان، معظم‌له را به چهره تاثیر‌گذار در کشور تبدیل کرده بود.

با اینحال قرار است از شخصیت و کارنامه‌های درخشان حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) طی مراسمی به روز جمعه در حوزه علمیه خاتم النبیین (ره) گرامیداشت شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *