قاسم‌یار: پاکستان با ما صادق نیست!

محمد اسماعیل قاسمیار، مشاور روابط بین المللی شورای عالی صلح می گوید، پاکستان در حقیقت و عمل، هیچ یک از شرایط حکومت افغانستان را در مورد تندروان نپذیرفته واین کشور اگر در مورد برقراری صلح در کشورما صادق است، باید عملا ثابت سازد که خواهان صلح و ثبات در افغانستان است. به گفته وی، پاکستان تنها حرف می زند، اما در عمل آنچه از سوی پاکستان مشاهده می شود، صدای حملات انفجاری و انتحاری است.

این درحالیست که پاکستان یکبار دیگر اعلام آمادگی کرده که برای حل صلح آمیز مشکلات افغانستان کمک کرده و برای آشتی میان افغان ها منحیث یک میانجی زمینه را برای مذاکرات صلح مساعد سازد. قاضی خلیل الله سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، دو روز پیش گفته بود،

“اسلام آباد یکبار دیگر آماده است تا در گفتگو های صلح میان مقامات افغان و طالبان در صورتیکه آنها خواسته باشند، میانجیگری کند.”

این اظهارات در حالی ابراز می گردد که تحلیلگران سیاسی حتی ایالات متحده امریکا را هم گیرمانده در دام فریب سیاست های پاکستان میدانند. فرید ذکریا، تحلیلگر مشهور امریکایی در یک تحلیل تازه اش که در روزنامهء واشنگتن پوست منتشر شده، اظهار می دارد که پاکستان این مهارت را دارد که عملاٌ از دشمنان امریکا حمایت کند و در ظاهر خود را حامی امریکا نشان دهد. به باور وی، تلاش های امریکا برای گفتگو های صلح افغانستان نشان داد که در حقیقت امریکا با ارواح گفتگو می کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *