لوی درستیز اردوی ملی کشور، فعالیت نظامی ملیشه‌ای را در ننگرهار ممنوع ساخت

جنرال قدم شاه شهیم، لوی درستیز وزارت دفاع کشور در سفر به ولایت ننگرهار در شرق کشور گفته است که به هیج کس در این ولایت اجازه داشتن نیروی نظامی غیرقانونی را نمی دهد.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” جنرال قدم شاه شهیم همراه جنرال محمد سالم احساس، فرمانده عمومی پولیس وزارت داخله به ولایت ننگرهار رفته
آقای شهیم در این باره از فرد خاصی نام نبرد اما ظاهرا منظور او ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان است که اخیرا ده ها نفر را برضد افراد داعش در چند ولسوالی ننگرهار مسلح کرده است.
در اخرین مورد از درگیری افراد وابسته به آقای قدیر و داعشیان در ولسوالی اچین که خبرساز شد دو طرف چندین نفر را که در اسارت گرفته بودند، سربریدند.
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور برای بررسی این موضوع به هیاتی دستور داد که در زمینه تحقیق کند.
جنرال قدم شاه شهیم که به همراه جنرال محمد سالم احساس، فرمانده عمومی پولیس وزارت داخله به ولایت ننگرهار رفته گفته است که پولیس محلی را در شش ولسوالی شینواری مجهز و تجهیز می کند.
آقای شهیم گفته است هر کسی که می خواهد از کشور دفاع کند مطابق قانون باید در بدنه نیروهای امنیتی کشور جذب شود.
او که در جلسه ای با والی، مقامات محلی و اعضای شورای ولایتی ننگرهار صحبت می کرد گفت، نیروهای امنیتی با قاطعیت علیه افراد داعش و طالبان در ننگرهار مقابله می کنند.
محمد سالم احساس، فرمانده عمومی پولیس وزارت داخله در این جلسه گفته است که تشکیلات پولیس محلی را در شش ولسوالی شینواری که وضعیت امنیتی نامناسب دارند، افزایش می دهد.

ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان اخیرا ده ها نفر را برضد افراد داعش در چند ولسوالی ننگرهار مسلح کرده است
آقای احساس می گوید که به تعداد پولیس محلی از مردم محل اضافه شود و تجهیزات برای هزار تن آنها آماده شده است.
او تاکید کرد که تمامی پولیس محلی مطابق اصول، آموزش نظامی می بینند تا در برابر تهدیدهای امنیتی مبارزه کنند.
آقای احساس گفت که برای تامین امنیت در شش ولسوالی شینواری برنامه های روی دست دارد و در هماهنگی با مقامات محلی این ولایت این برنامه ها اجرا می شود.
او افزود داعشیان و افراد که علیه نیروهای امنیتی می جنگند دشمن قلمداد می شوند و دولت افغانستان در برابر آنها از نرمش کار نمی گیرد.
این مساله پس از آن مطرح می شود که برخی مقامات حکومت به شمول مشاور امنیت ملی رییس جمهوری به حمایت از داعش متهم شده اند.
گفته شده که هلیکوپترهای ناشناس در ولسوالی های ناآرام ننگرهار نشست و برخاست دارند، وزارت دفاع گفته که در این باره تحقیق می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *