قاتل یک فامیل هشت‌نفره در ننگرهار، حکم اعدام گرفت

قتل گروهی که ماه پیش در ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار در شرق کشور روی داد و مردی بر اثر انگیزه های شخصی و خصومت فامیلی یک فامیلی هشت نفره را کشت حالا حکم اعدام گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” محکمه‌ی در شهر جلال‌آباد، این مرد را به جرم قتل هشت عضو یک خانواده، به اعدام محکوم کرده است.

منابع دولتی گفته‌اند که این مرد و چند نفر دیگر شب ۲۲ قوس گذشته مهمان این خانواده بودند و مقتولان را ابتدا مسموم و سپس یک مرد، دو زن و پنج کودک صاحب خانه را به ضرب گلوله کشتند.

قاضی دادگاه در جلسه علنی امروز (۲۷ جدی) گفت که این مرد قبلاً به جرم خود اعتراف کرده و شواهد و مدارکی هم ابرای ثبات جرم او وجود دارد که براساس آنها این حکم را صادر کرده است.

مادر یکی از مقتولان هم در دادگاه شهادت داد که در شب حادثه، این مرد در حضور او به مقتولان شلیک کرد و آنها را کشت.

اما فرد محکوم شده دست داشتن در قتل این هشت نفر را، که کودچک‌ترین آن‌ها تنها دو ماه داشت ـ رد کرد و گفت که قبلا تحت فشار نیروهای امنیتی مجبور به اعتراف شده بود.

براساس قوانین افغانستان، این حکم دادگاه نهایی نیست و فرد محکوم شده حق درخواست تجدیدنظر و فرجام‌خواهی را در دادگاه استیناف و دادگاه عالی کشور دارد.

قتل این هشت نفر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده‌ای بازتاب یافت و دولت افغانستان تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت تا پرونده این قتل را به صورت جدی بررسی کند.

پلیس پنج تن و از جمله فردی که امروز (۱۷ جدی) محکوم به اعدام شد را به ظن دست داشتن در این قتل بازداشت کرد و دادستانی کل کشور اعلام کرد که هیئت باصلاحیتی مامور رسیدگی به پرونده آن‌ها شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *